szerda, november 14, 2018
   
Text Size
Login
English French German Hungarian Italian Portuguese Russian Spanish
pitbanner.swf

AB vércsoport

Táplálkozási tanácsok vércsoportjaink szerint:


Kedves olvasó szeretném hangsúlyozni, hogy az itt olvasott táplálkozási leírás nem biztos, hogy mindenkire egyaránt hat. Mindannyian más- más körülmények között élünk és máshogy hatnak ránk a táplálkozások. Befolyásolja a stressz, pihenés, környezet, lelki egyensúly. Az itt olvasott anyag irányadó és egy módszer a sok közül.

AB vércsoportúak számára

A fogyás tényezői:
Az AB vércsoportúak genetikai programjában szerepel ugyan a hús fogyasztása de nincs elengedő gyomorsavszintjük a hús hatékony lebontásához, így az elfogyasztott húsfélék hajlamosak zsír formájában raktározódni. Hogy lefogyjanak, az AB vércsoportúaknak vissza kell szorítani a húsfogyasztásukat: lehetőleg csak kis mennyiséget egyenek, zöldséggel és tofuval. Fogyókúra során kerülni kell a búzából készült ételeket, mert azok savassá teszik az izomszöveteket. Az AB vércsoportúak ugyanis hatékonyan használják fel a kalóriákat, ha az izomszöveteik inkább lúgosak.

Hízást elősegítő ételek:
- vörös húsok, veteménybab, Lima bab, magvak, kukorica, hajdina, búza.
Fogyást elősegítő ételek:
- tofu, tengeri halak, tejtermékek, zöld levelű zöldségek, tengeri hínár,
- ananász.

Húsok és baromfi
Ebbe a vércsoportba tartozó emberek szervezete nem termel elegendő gyomorsavat az állati eredetű fehérjék hatékony megemésztéséhez. A kulcs, tehát az adagok nagysága és a gyakoriság kérdése. Az AB vércsoportúaknak szükségük van húsból származó fehérjékre. Tartózkodniuk kell a csirkehústól, helyette ajánlott a bárány, birka, nyúl, pulyka, de a marhahús nem. Szintén tartózkodni kell a füstölt és pácolt húsoktól, ezek ugyanis gyomorrákot okozhatnak az alacsony gyomorsavszinttel rendelkező embereknél (nagyon gyakori fogyasztásnál).
Jótékonyak : bárányhús, nyúlhús, birkahús, pulykahús.
Kerülendő : szalonna, fogoly, marhahús, kacsa, disznó, liba, borjú, sonka, vadhús, fürj, és a csirke húsa.
 
Tengeri és édesvízi élőlények
Számos tengeri halfélét fogyaszthatnak, mert mindegyike nagyon jó fehérje forrás. Viszont gondot okozhat a nyelvhalban és a lepényhalban található lektinek emésztése. Ha az ön családjában már előfordult mellrákos megbetegedés akkor érdemes bevezetni az étrendbe a csigákat.
Jótékonyak: tonhal, lazac, csuka, tengeri pisztráng, tőkehal, sügér, csiga, tokhal.
Kerülendő: szardella, lepényhal, polip, barracuda, béka, osztriga, tengeri süllő, garnélarák, kagyló, hering, tengeri rák, homár, angolna.

Tejtermékek és tojás
Erre a vércsoportra a tejtermékek jótékonyan hatnak, különösen az erjesztett készítmények, például a joghurt, kefir, és a zsírmentes tejföl. A többi tejtermékek fogyasztását vissza kell szorítaniuk a légúti fertőzések, valamint homloküreg- és középfülgyulladás esetén. A tojás nagyon jó fehérjeforrás az AB vércsoportúak számára és csökkenthetjük a koleszterin-felvételt, ha egy tojássárgája mellé két tojásfehérjét használunk fel.
Jótékonyak: tehéntúró, kecskesajt, ricotta, farmersajt, kecsketej, joghurt, fetasajt, kefir, mozzarella, tejföl, ami zsírmentes.
Kerülendő: amerika sajt, író, provolone sajt, kék sajt, camembert, brie sajt, jégkrém, tejes tej, vaj, parmezán sajt.

Olajok és zsírok
Inkább az olívaolaj fogyasztása javasolt, mert ez olyan egyszeresen telítetlen zsírsav, amely feltehetően csökkenti a vér koleszterinszintjét.
Jótékonyak: olívaolaj.
Kerülendő: kukoricaolaj, szezámolaj, napraforgóolaj,

Dió és magvak
Csak kis mennyiségben és óvatosan fogyasszák őket. Nagyon hasznos lehet a földimogyoró fogyasztása, mert remek immunrendszer-erősítő tápanyag. Valamennyi magféle tartalmazza azt az inzulin gátló lektint ami, problémát okozhat.
Jótékonyak: gesztenye, földimogyoró vaj, földimogyoró, dió.
Kerülendő: mogyoró, mák, szezámmag, napraforgó vaj napraforgó magvak, tökmag.
 
Babfélék és hüvelyesek
A babfélék és a hüvelyesek vegyes területeket jelentenek az AB vércsoportúak számára. A lencse fontos rákellenes táplálék, mert a lencse fontos antioxidánsokat tartalmaz. A veteménybab és a limabab lassítják az inzulintermelést ezért kerülendő.
Jótékonyak: száraz fehérbab, piros szójabab, tarkabab, zöldlencse, piros bab.
Kerülendő: aduke bab, lóbab, limabab, azuki bab, fekete szemű borsó, fekete bab, veteménybab.
 
Gabonafélék
A gabona félék így a búza általában jó hatásúak, de a búzafogyasztást ajánlatos kicsit visszafogni, mert a benne található belső maghéj túlságosan savkeltő az AB vércsoportúak számára. A búza fogyasztása fogyókúra alatt sem ajánlatos. Azoknak is vissza kell fogni a búza bevitelét, akiknek asztma vagy gyakori fertőzések miatt fokozott a nyáktermelésük. Az AB vércsoportúak búzacsírát és korpát hetente egyszer fogyasszanak.
Jótékonyak: köles, zabliszt, puffasztott rizs, zabkorpa, rizskorpa, tönkölybúza.
Kerülendő: hajdina, kamut, kukoricapehely, hajdinakása, kukoricaliszt.
 
Kenyérfélék és teasütemények
Általában ajánlott a fogyasztásuk, de akinek túlzott a nyáktermelése, vagy aki túlsúlyos, annak teljes őrlésű búzából készült termékeket nem szabad ennie. Számukra a szója és a rizsliszt jelenthet jó választást.
Jótékonyak: barna rizs kenyér, köles, szójaliszt kenyér, rizstorta, rozskenyér, ezekiel kenyér, essene kenyér, 100% rozskenyér, kétszersült, csirázott búza, kenyér.
Kerülendő: kukoricaliszttel készült sütemények.

Gabona magvak és száraztészták
Előnyösebb a több rizst és kevesebb tésztát tartalmazó étrend, de hetente egyszer vagy kétszer ajánlott a búzadara vagy spenótos tészta fogyasztása. Kukorica és a hajdina kerülendő helyettük inkább a zabból és a rozsból készült termékek ajánlottak. Korpát és búzacsírát csak hetente egyszer fogyasszanak.
Jótékonyak: zabliszt, basmati rizs, rizsliszt, barnarizs, rozsliszt, fehér rizs, csirázott búzaliszt,
Kerülendő: hajdinakása, articsókás tészta, soba metélt.
 
Zöldségek
A friss zöldségek segítenek a rák és a szívbetegségek megelőzésében. Ezért naponta többször is kell fogyasztani. A többi vércsoporttal ellentétben a paradicsom nincs rossz hatással az AB vércsoportúakra. Rendszeresen építsék be az étkezésekbe a tofu-t kis mennyiségű hússal és tejtermékkel kombinálva. Ajánlatos viszont kerülni a friss kukoricát és a kukorica alapú termékeket.
Jótékonyak: répalevél, gyermekláncfű, édesburgonya, répa padlizsán, lucernahajtás, brokkoli fokhagyma, petrezselyem, karfiol, kelkáposzta, uborka, zeller, zöld mustármag, amerikai kelkáposzta, tofu.
Kerülendő: articsóka, sárga, piros, zöldpaprika, retek, kukorica, avokadó, abalone gomba, retekhajtás,
 
Gyümölcsök
A lúgosabb jellegű gyümölcsöket válasszák az AB vércsoportúak (szőlő, szilva, málna), ezek ugyanis segítenek ellensúlyozni a gabonafélék savképző hatását az izomszövetekben. Az ananász kitűnően segíti az emésztést. A narancs kerülendő, mert irritálja a gyomrot és gátolja egyes fontos ásványi anyagok felszívódását. A grapefruit a narancs rokona, mégis pozitív hatású, mert az emésztés során lúgos jellegűvé válik. A citrom segíti az emésztést és a nyálkahártya tisztítását. A banán zavarja az emésztést, helyette inkább sárgabarackot, fügét, és egyes dinnyeféléket fogyasszon.
Jótékonyak: cseresznye, concord szőlő, citrom, áfonya, zöld, piros, fekete szőlő, szárított füge, grapefruit, ananász, egres, kivi, sötét, zöld, piros szilva,
Kerülendő: banán, narancs, rebarbara, kókusz, datolyaszilva, gránátalma, füge kaktusz, mangó.
 
Zöldség- és gyümölcslevek
Az AB vércsoportúaknak minden reggel egy pohár meleg vizet kellene inniuk, fél citrom levével, hogy kitisztítsák az éjszaka lerakódott váladékot. A limonádé elősegíti a kiválasztást. Elsősorban az erősen lúgos gyümölcslevek ajánlottak, mint amilyen a földi szeder, a hamvas áfonya vagy a szőlő.
Jótékonyak: káposzta, hamvas áfonya, sárgarépa, szőlő,
Kerülendő: narancs
 
Fűszerek
A sót tengeri sóval érdemes helyettesíteni, mert nátriumtartalma alacsony és jótékony hatással van a szívre és az immunrendszerre. A paprika és az ecet használata kerülendő, mert ezek savasak. A fokhagyma hatékony erősítőszer és természetes antibiotikum. Cukorból és csokoládéból kis mennyiség fogyasztása megengedett. Csak ízesítőként használja őket.
Jótékonyak: curry, fokhagyma, petrezselyem, torma.
Kerülendő: szegfűbors, fehér bors, fekete bors, kapribogyó, mandulakivonat, almaecet, ánizs, árpamaláta, szemes bors, kukoricakeményítő, kukoricaszirup, zselatin, vörösborecet, fehérborecet.
 
Ízesítők
A gyomorrákra való fogékonyság miatt a pácolt ízesítők fogyasztását kerülni kell. A ketchup sincs igazán jó hatással, mert található benne ecet.
Jótékonyak: Nincsenek
Kerülendő: ketchup, fanyar savanyúságok, kapros savanyúságok, kóser savanyúságok, worchester szósz, édes savanyúságok.
 
Gyógyteák
Az AB vércsoportúaknak az immunrendszer hatékonyságának fokozása, valamint a szív és érrendszeri betegségek, a rák elleni védelem kiépítése céljából kell gyógyteákat fogyasztaniuk. A lucerna, a bojtorján, a kamilla, és az echinacea mind immunrendszer-erősítőhatásúak. A szív és érrendszeri betegségek megelőzésére ajánlott a galagonya és az édesgyökér. A zöld tea kiváló hatással van az immunrendszerre. A gyermekláncfű, a bojtorjángyökér és az eperlevél tea a vas felszívódását segíti, elő ezzel megelőzi a vashiányos vérszegénységet.
Jótékonyak: lucerna, gyömbér, édesgyökér, bojtorján, ginzeng, csipkebogyó, kamilla, zöld tea, eperlevél, galagonya.
Kerülendő: aloe, komló, szenna, hárs, kukoricabajusz, rebarbara.
 
Italok
A vörösbor a szívre és az érrendszerre gyakorolt pozitív hatásai miatt rendkívül hasznos. Napi egy pohár vörösbor elfogyasztása csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Napi 1-2 csésze normál kávé elfogyasztása emeli a gyomorsavszintet és ugyanazokat az enzimeket tartalmazza mint a szója.
Jótékonyak: kávé, koffeinmentes kávé, zöld tea.
Kerülendő: tömény szeszesital, diétás üdítők, kóla, egyéb üdítők, fekete tea, koffeinmentes fekete tea.

Vitaminok
Jótékonyak: C-vitamin: málna, cseresznye, grapefruit, citrom, ananász, brokkoli. Cink: Húsok, tojás, hüvelyesek

Az AB vércsoportúak számára ajánlott edzések:

Úszás:                    30-45perc    heti 3-4 alkalommal.
Tai Chi:                 30-45perc    heti 3-5 alkalommal.
Golf:                      60perc         heti 2-3 alkalommal.
Hatha Jóga:            30perc         heti 3-5 alkalommal.
Aerobik:                30-45perc    heti 2-3 alkalommal
Harcművészetek:   60 perc        heti 1-3 alkalommal.
Tornagyakorlatok: 15perc        heti 3-5 alkalommal.
Tánc:                      30-45 perc heti 3 alkalommal.

Forrás: Dr. Peter J. D' Adamo Az ABO terv

További vércsoportok.........
0 vércsoport

RSS hirek budomagazin

A hírcsatorna nem található.

RSS hirek origo

ORIGO Sport

Szokolyai Szlávik Alex email: alexlevele@yahoo.com
Tel: 06304335972

Login Form